Godot Başlangıç Rehberi #1 | Oyun Geliştirmeye Giriş ve Proje Nasıl Oluşturulur

Herkese merhabalar! Godot Başlangıç Rehberi serisi ile oyun geliştirmenin ve Godot oyun motorunun temellerini öğreneceğiz.

Bu seri Godot’a ve oyun geliştirmeye yeni başlayan ve programlama ve kod yazma ile tecrübesi olan okuyucular için yazıldı. Bu seriyi rahat bir şekilde takip edebilmeniz için programlamanın temellerini bilmeniz gerekiyor. Eğer daha önce kod yazmak ile ilgili bir tecrübeniz yoksa bile bu serinin yararlı olacağını düşünüyorum fakat gereken yerlerde kendi araştırmanızı yapmanız gerekebilir.

Oyun motoru nedir? Oyun motoruna neden ihtiyacımız var?

Kendi oyununuzu yazmak istiyorsanız iki seçeneğiniz var. Oyun motoru kullanmak veya oyunu sıfırdan yazmak. İki seçeneğinde avantajları ve dezavantajları mevcut. Eğer sıfırdan yazmayı tercih ederseniz daha fazla ön hazırlığa ihtiyacınız olacak fakat bir oyun motoru ile yapamayacağınız numaraları yapabileceksiniz. Eğer oyun motoru kullanmayı tercih ederseniz fazla bir ön hazırlık yapmadan oyun yazmaya başlayabilirsiniz, fakat oyun motorunun size sunduğu kadarıyla sınırlı kalırsınız.  Eskiden oyun motorları bu günkü kadar gelişmemiş olduğu için sınırlı kalma durumu problem teşkil ediyordu. Fakat şu an oyun motorları bir oyun geliştiricinin isteyebileceği özelliklerin çoğunu kapsadığı için fazla bir sorun yok. Bu seri Godot oyun motoru üzerine olduğu için oyun motorları hakkında daha fazla bilgi vereceğim.

Oyun motoru oyun yapmak için kullanılan programlara verilen genel isimdir. Bir oyun motoru önceden oyun yapma amacıyla yazılmış kod içerir ve bu kodu kullanıcıya sunarak oyun yapma sürecini hızlandırır ve kolaylaştırır. Bir oyunu bir mermer bloktan kazıyacağınız bir heykel olarak düşünürseniz, oyun motoru bu heykeli kazımanız için gerekli olan aletleri size verir. Eğer o aletlere erişiminiz yoksa mermeri kazıyamayacağınız için ilk önce aletleri oluşturmanız gerekir.

Popüler Oyun Motorları

Günümüzde çok sayıda şirketin çok sayıda oyun motoru var. Bunların arasından en popüler olanları anacak olursak listenin başını Unity, Unreal, Game Maker ve Godot çekiyor. Hepsi başarılı ve iyi programlar. Unity ve Unreal daha çok 3D oyunlar için ideal ve sektörde sağlam bir yere sahip(özellikle Unity). Game Maker bu isimlere kıyasla yapabilecekleri açısından çok sınırlı ve 2D boyutlu ve küçük çaplı oyunlar için uygun. Godot ise açık kaynaklı olması ve güçlü 2D özellikleriyle göze çarpmasına rağmen gelişen ve her gün ilerleyen bir 3D motor özelliklerine de sahip.

Godot

Godot 2014 yılında yayınlanan cross-platform bir oyun motoru. 2D ve 3D oyun yapımını destekleyen Godot MIT lisansı ile yayınlandı ve tamamen ücretsiz. Esasen Arjantinli Juan Linietsky tarafından geliştirilen Godot şu anda GitHub üzerinden binin üzerinde katkıcıya sahip.

Godot’u seçmemde beni etkileyen faktörler hakkında kısaca bilgi vermek istiyorum. Godot açık kaynaklı bir proje. Yani siz isterseniz Godot’un kaynak kodunu değiştirebilir ve eklemeler yapabilirsiniz. Bu diğer popüler oyun motorları için mümkün değil. Aynı zamanda tamamen bedava olması yine Godot’u diğer oyun motorlarından ayrı tutuyor. Godot yaptığınız oyunlardan kesinlikle bir pay talep etmiyor ve Godot logosunu bile göstermenizi zorunlu tutmuyor. Bununla beraber dosya boyutunun küçük olması hızlı bir bilgisayara sahip olmayan kullanıcaların işine yarıyor. Godot’u seçmek için pek çok sebep var. Bu özellikler benim Godot’u kullanmaya başlatan ana sebepler.

İlk Projemizi Oluşturalım!

İlk önce Godot’u indirmemiz lazım. Bu linkten resmi sayfaya gidip inderebilirsiniz: https://godotengine.org/download/

İndirdiğiniz zip dosyasının içinde Godot_v3.2.1-stable_win64.exe adlı bir dosya bulunuyor. Bu dosyaya çift tıkladığınızda Project Manager açılacaktır. Burada önceden oluşturduğunuz projelerin listesi bulunuyor. Aynı zamanda buradan yeni bir proje de oluşturabilirsiniz.  

Not: Dosya ismi indirdiğiniz tarihe göre farklılık gösterecektir. Bu yazı yazıldığında Godot’un son sürümü 3.2.1’di.

Yeni bir proje oluşturmak için New Project’e basalım. Project Path bölümüne projelerinizi koymak istediğiniz lokasyonu girebilirsiniz. Project Name kısmına istediğiniz ismi yazdıktan sonra Create Folder’a basarak projemiz için bir klasör oluşturuyoruz. En sonunda ise Create & Edit’e basarak projemizi oluşturuyoruz.

Create & Edit’e bastıktan sonra zamanımızın büyük çoğunluğunu geçireceğimiz Editor açılacak. 

Editor kendi içerisinde bölümlere ayrılıyor. Bir sonraki derste Editor’un arayüzünü, Godot ile oluşturacağımız oyunların yapı taşı olan Node’ları ve Node’lar ile oluşturacağımız sahneleri öğreneceğiz.

 

Bu dersin video versiyonunu buradan izleyebilirsiniz:


 

Leave a Reply

Your email address will not be published.